Tuesday, February 1, 2011

Bertemu kita selepas 21 tahun.....

 Dulu-dulu......(1990)

Sekarang (22 Jan 2011)

21 tahun bukan satu jangkamasa yang pendek..lama tu. Tapi kalau dah ditakdirkan Allah untuk bersua muka, bertemu jugak akhirnya. Selalu bermain di fikiran, bilalah nak berjumpa dengan kengkawan sekolah menengah dulu. Kengkawan yang menjadi warna biru, kuning, merah, kelabu, hitam, putih, jingga, hitam dan putih dalam sebahagian hidup aku. Memori yang dahulunya tersimpan, bila berjumpa satu persatu, muncul kembali, rahsia yang sebelum ini yang disembunyikan, satu persatu dibongkar....Kelakar dan lucu...

Pic di atas menceritakan wajah ceria setiap insan bila bertemu...masing-masing terkesima dengan perubahan masing-masing terutamanya dari segi fizikal....tapi satu je persamaan yang dapat disimpulkan...Jiwa tetap remaja... Bila berbicara seakan-akan usia ni tidak pernah berubah, masih macam seorang budak yang berbaju, berseluar  dan berkasut putih serta bersongkok hitam kemas mengikut fesyen dan gaya masing-masing.

Syukur pada Tuhan, kerana memanjangkan usia ini dari tahun ke tahun dan kini sudah tiba masanya menghitung kehilangan mereka satu-persatu bertemuNYA. Semoga persahabatan ini kekal sehingga ke hujung nyawa.


*** Al-Fatihah buat teman dan sahabatku yang pergi berjumpaNYA terlebih dahulu...



2 comments:

  1. ...andai bisa ku undur putaran dunia...

    Jiwa tetap remaja?? yes..old in aged, young at heart..huhu!

    peace with love! ~Adios!~

    ReplyDelete
  2. Biar pun kedut dimuka, uban di rambut, nyata lemah di zahir....jiwa perlu segar dan muda...

    ReplyDelete