Wednesday, January 26, 2011

Berakhirnya Goyang Kaki

Alamak...tinggal lagi 5 hari aku leh goyang kaki.Tak bestnya! Andai dapat masa ini dihentikan seketika atau dapat digostankan semula. Banyak benda yang aku buat dalam tempoh hampir sebulan ni.

Bayangkanlah, dalam 12 tahun aku bekerja, cuti sebulan inilah membawa seribu erti dalam meniti perjalanan. Dalam sebulan inilah, aku lebih kenal akan DIA, dalam sebulan inilah aku berjumpa balik dengan teman dan sahabat yang hampir 21 tahun tidak bersua dan bergelak ketawa, dalam sebulan inilah khidmat aku pada bonda tercinta sepenuh kuasa dan jiwa, dalam sebulan inilah 24 jam 7 hari aku tatap wajah puteraku Adam Ashraf tercinta, dalam sebulan inilah takyah nak beli ikan sebab aktiviti memancing berleluasa, dalam sebulan inilah filem seram Melayu di pasaran aku layan (walhal sebelum ni jgn diharap),  dalam sebulan inilah sukahati aku nak buat apa, dalam sebulan inilah aku on9 sentiasa......

Tapi masa sentiasa mencemburi aku. Tup..Tup...Dah nak abis dah sebulan tempoh yang Allah berikan nikmat sementara. Tempoh goyang kaki hampir berakhir sebab lepas ni kena goyang gerudi mencari rezeki.

***Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian ....

1 comment:

  1. selamat berkerja semula..mula kan hidup baru...
    nnt ikan lebih sila hantar di rumah

    ReplyDelete